האלוף סמיה: "בעיתוי הנכון, ישראל חייבת לפתוח במתקפת מנע"

קובי פינקלר No Comments on האלוף סמיה: "בעיתוי הנכון, ישראל חייבת לפתוח במתקפת מנע"

אלוף פיקוד הדרום לשעבר סבור כי על "על ממשלת ישראל לנקוט במדיניות היד הקשה ולשלוח באמצעות צה"ל מסר ברור: כל ניסיון התגרות ייענה באגרוף של ברזל ובשיתוק החיים ברצועת עזה"

עזה מופגזת • אילוסטרציה
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלוף פיקוד הדרום לשעבר, יום טוב סמיה, מתייחס להתחממות הגזרה בדרום אתמול עם ירי הפצמרי"ם על המוצב הצבאי והתגובה הישראלית הקשה בה הושמדו מפקדות חמאס והג'יאהד האיסלאמי והושמדו מנהרות טרור בעזה.

"15 פצצות מרגמה אמנם אינם איום על מדינת ישראל" אמר "אולם יש בהם ניסיון פגיעה בתושבי הדרום. על ממשלת ישראל לנקוט במדיניות היד הקשה ולשלוח באמצעות צה"ל מסר ברור: כל ניסיון התגרות ייענה באגרוף של ברזל ובשיתוק החיים ברצועת עזה".

לדבריו, "ישראל חייבת, בעיתוי הנכון, לפתוח במתקפת מנע בגזרה רחבה ולהפסיק להתלבט בכל פעם איך להגיב ובאיזו עצמה".

כזכור, אתמול אמר דובר צה"ל רונן מנליס כי ישראל יודעת את מקור הירי וכי תגובת ירי הפגזים למפקדות חמאס והג'יאהד האיסלמי, היתה ראשונית.

יצוין, כי על פי דיווחים שונים מפקדות ארגוני הטרור היו ריקות מאדם ובשל כך לא דווח על הרוגים בעזה. אי הימצאות המחבלים במפקדותיהם אומר דבר או שניים על ידיעת חמאס ואולי אף התכנון והחלק בירי הפצמרי"ם לעבר צה"ל.

ברקע, כל העת, מרחף סימן שאלה גדול מעל הסכם הפיוס הפנים פלסטיני שעלה על שרטון. כזכור, אתמול הודיע חמאס כי הוא מבקש להשעות את העברת המפקדות בעזה לידי הרשות הפלסטינית עד לעשירי לחודש הבא. במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שרוי בבעיה כלכלית עמוקה בכל הנוגע לתשלומי פקידים בעזה כך שכפי הנראה הסכם הפיוס נכשל ולא הפעם הראשונה.



0 תגובות